woensdag 11 juli 2012

"My dear friend"

Zucht... Zucht... En nog eens zucht. Mijn goede vriend de camera is er mee gestopt. Hij wil zijn lens er niet meer uitlaten, maar als ie dat wel doet, dan is het wel erg moeilijk voor meneer om weer zijn lens terug erin te stoppen, zelfs als ik het echt heel lief vraag, zegt ie gewoon nee, dat doe ik niet.

Dus ik heb de Media Markt gebeld, om te vragen of ik mijn goede vriend kan laten opereren. Wat ik wel een beetje jammer vond, is dat hij er op 9 juli geen zin meer in had om mooie foto's te maken, maar dat ik hem vorig jaar op 1 juli heb gekocht met een jaar garantie. Dus meneer is er 9 dagen te laat mee uit gescheden. (is dat een woord?). De mevrouw aan de telefoon zei dat ik hem eventueel naar de MediaMarkt zou kunnen brengen, dat hun mijn vriend zouden opsturen en dat ik dan van Nikon een soort offerte krijg, en dat ik of ik nou wel of niet de operatie wil laten plegen dat ik sowieso 35 euro bezorgkosten moet betalen.

En als ik mijn lieve vriend wél wil laten opereren, heeft ze me gewaarschuwd dat het waarschijnlijk een duur grapje word, want ik zal dan de arbeidskosten en materiaal kosten moeten betalen (dus de operatie aan de lens), en dat zou duurder zijn dan de camera zelf.

Samen met vriendlief heb ik dan ook besloten om er een punt achter te zetten. Hij was leuk, ik heb hem meegezeuld, hij heeft honderden mooie plaatjes voor mij vastgelegd. Maar voor wat hij had gekost kan ik een betere nieuwe voor hebben.

Dus lieve vriend. ik heb je gezeuld, we hebben samen een prachtjaar gehad, maar bij deze, onze vriendschap is voorbij. Bedankt voor alle mooie plaatjes, maar tot ik een nieuwe goede vriend heb gevonden, zal mijn slimme telefoon jou vriendschap overnemen!

P.S: Iemand nog tips voor goede cameras?
X, Tot krabbels!

1 opmerking: