donderdag 21 juni 2012

"How to be positive"

Ik denk dat iedereen wel eens een baaldag heeft. Vandaag had ik er dus een. Maar inplaats van jullie daar mee te vervelen, dacht ik, ik laat jullie weten hoe ik mijn baaldag om probeer te zetten in een betere dag (niet altijd geluk gegarandeerd)

1. Ik denk aan mijn lieve vriend.

Dat is niet zo moeilijk toch? Als je een vriend of vriendin hebt (kan natuurlijk ook je beste vriend(in) zijn) dan komt er meestal vanzelf een glimlach op je gezicht. Denk aan de momenten dat jullie lekker samen op de bank zitten te knuffelen of gezellig in bed een filmpje kijken.

2. Er komt wel weer een eind aan.

Net zoals elke dag, of die nou leuk is of niet, komt er ook een einde aan de baaldag. Denk eraan dat je in de avond weer lekker naar bed kan, gaan dromen en dat je de volgende dag wél met het goede been uit bed stapt :)

3. Haal meer uit je werk/school.

Bedenk dat je niet de enigste bent die op je werk/school rondloopt. Er zijn genoeg andere mensen, en al heb je er niet altijd even veel zin in, je kunt altijd lekker een praatje maken. Gek genoeg vrolijk ik daar altijd wat van op. Ik vind het leuk om met mensen te praten, en daar kan mijn dag ook een stuk beter van worden/


4. Chocolade

Iedereen weet wel dat er in chocolade een stofje zit waar je gelukkig van wordt (wist je dat niet? Nou bij deze!). Dus waar wacht je op? Ren naar de supermarkt/drogist en haal al de producten waar je chocolade in kan vinden, of nog beter, ga zelf chocolade taart of cake bakken, lekker een (droevige) cd op zetten, en tijdens het kokkerellen lekker de longen uit je lijf zingen (schreeuwen?). Na het bakken en de cd weer uit te hebben gezet (wel pas nádat je ouders/broertje/zusje/buurman/etc 10 heeft moeten vragen of het wat zachter kan natuurlijk, zet je lekker een film op (hoe meer humor, hoe beter) en peuzel je lekker je zelfgemaakte troostvoer op.

5. Het kan altijd slechter.

Tja, deze spreekt wel voor zichzelf denk ik?

Hebben mijn lezertjes nog leuke tips tegen een baaldag?
X, Tot krabbels!

1 opmerking: